
Αγαπητοί επισκέπτες,
καλωσορίσατε στον διαδικτυακό χώρο του Μαραγκοπούλειου Δημοτικού Σχολείου Βραχναιίκων. Ο ιστότοπος δημιουργήθηκε με σκοπό να αποτελέσει μια νέα ψηφιακή γέφυρα επικοινωνίας, ανάμεσα στο σχολείο και την τοπική κοινωνία, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και όχι μόνο. Πρόθεσή μας είναι να ανοίξει ένα παράθυρο στους χώρους του σχολείου μέσα από το οποίο ο καθένας να μπορεί να παρακολουθήσει δείγματα του εκπαιδευτικού μας έργου και παράλληλα να δοθεί στους μαθητές μας η ευκαιρία να απολαύσουν και να χαρούν τις δημιουργίες τους και να τις μοιραστούν με φίλους.
Σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση!
Η Διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου
Τη Δευτέρα 22 Απριλίου Α τάξη του Σχολείου μας με τις εκπαιδευτικούς Μπερδέ Ζωή, Γρηγοροπούλου Αγγελική, Δημητρακοπούλου Μαρία και Λουκούμη Μπέττυ, διοργάνωσαν δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών του σχολείου μας για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η 22η Απριλίου αποτελεί σημαντική αφορμή για την ευαισθητοποίησή μας, αφού είναι η Ημέρα της Γης. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, η συγκεκριμένη μέρα θεσπίστηκε για να θυμίζει σε όλους μας ότι η Γη και τα οικοσυστήματά της μας παρέχουν ζωή και τροφή.
Η κλιματική αλλαγή μάς αφορά όλους και όλοι μαζί οφείλουμε να βάλουμε ένα λιθαράκι με στόχο να βελτιώσουμε την κουλτούρα προστασίας του περιβάλλοντος.
Αρχικά οι μικροί μαθητές κατασκεύασαν τρισδιάστατο κολάζ με την όψη μιας καθαρής θάλασσας και μιας μολυσμένης από τον άνθρωπο. Την ανάρτησαν στο διάδρομο τους σχολείου για να τη δουν όλοι οι συμμαθητές τους και να προβληματιστούν τι μπορούμε να κάνουμε όλοι για να σώσουμε τον πλανήτη μας.
Την Τρίτη 23 Απριλίου 2024 οι μαθητές των τάξεων Δ΄, Ε΄ και Στ ΄του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Αρχαία Ολυμπία. Οι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς ? συνοδούς ξεκινήσαμε το ταξίδι στην ιστορία πρώτα από τον Αρχαιολογικό Χώρο , την Ιερή Άλτι, όπου είχε γίνει η αφή της Ολυμπιακής φλόγας πριν από λίγες μέρες. Στο χώρο αυτό οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περπατήσουν στα δρομάκια που οδηγούσαν στο Φιλιππείο , το ναό του Δία και της Ήρας, να τρέξουν στο Στάδιο, σαν άλλοι αθλητές. Με σύμμαχο την καλή μας διάθεση ? και όχι τον καιρό ? συνεχίσαμε την περιήγησή μας στον χώρο.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το μουσείο. Με πειθαρχία και τάξη θαυμάσαμε τα εκθέματα, τα οποία χρονολογούνται από τα προϊστορικά χρόνια. Πήλινα αγγεία, χάλκινα εδώλια, όπλα, εργαλεία κοσμούν τις προθήκες του μουσείου. Ιδιαίτερη σημασία δώσαμε στα δύο αριστουργήματα που φιλοξενούνται εκεί: η Νίκη του Παιωνίου και ο Ερμής του Πραξιτέλη. Στην ΙΑ αίθουσα του κτιρίου βρίσκονται τα πιο σημαντικά έργα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής: τα αετώματα και οι μετόπες του ναού του Δία.
Συνεργατική δράση της 3ης ομάδας δράσης «Σχέσεις μαθητών μεταξύ τους- Εγώ...Εσύ...Εμείς» με την 6η ομάδα δράσης «Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση - Εφαρμογή καινοτόμων Διδακτικών Πρακτικών», στο πλαίσιο της Α.Ε.Ε, πραγματοποιήθηκε στο Ε2 τμήμα με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κυρία Καλλιόπη Παπαγεωργίου. Με αφορμή τα ατυχήματα που συμβαίνουν στον σχολικό χώρο και κυρίως στο προαύλιο (πληροφορία και από την έρευνά μας γι αυτό), εστιάσαμε μέσω αυτής της δράσης στο να προληφθούν εντάσεις-συγκρούσεις που δημιουργούνται ανάμεσα στους μαθητές και ενίοτε προκαλούν και ατυχήματα.
Ο νοσηλευτής του σχολείου μας, την Πέμπτη 4 Απριλίου, (αξιοποιώντας ανάλογο βίντεο), ενημέρωσε τους μαθητές για το ζήτημα των ατυχημάτων και συζήτησε μαζί τους σχετικά. Αναδείχτηκαν οι χώροι που προκαλούνται τα ατυχήματα στο σχολείο και οι λόγοι που συμβαίνουν αυτά. Οι εντάσεις και οι συγκρούσεις ανάμεσα στους μαθητές, αναφέρθηκε ως σημαντικός λόγος.
Στο πλαίσιο του γνωστικού αντικειμένου της Μουσικής, έγινε προσπάθεια χαρτογράφησης προσωπικών και κοινωνικών αξιών στους μαθητές της Β΄τάξης. Αρχικά, έγινε συζήτηση με τους μαθητές στην τάξη, για το τι είναι κοινωνικές και προσωπικές αξίες. Στην συνέχεια οι μαθητές κατέγραψαν ατομικά ποιες είναι οι αξίες που τους αντιπροσωπεύουν. Αφού παρουσίασε ο καθένας ξεχωριστά την εργασία του, συζητήσαμε την ¨αξία¨ που είχε κοινή το σύνολο της τάξης. Τέλος, τραγουδήσαμε το τραγούδι ¨όπου υπάρχει αγάπη¨ σε στίχους και μουσική του Στέφανου Βαρελά.
Μεγαλόφωνη ανάγνωση- Παραμύθι της Άλκης Ζέη «Με βάρκα ένα παπούτσι»
Διοργάνωση δράσης με τίτλο: «Διαβάζω δυνατά», με συμμετοχή των Ε2 και Γ1 τάξεων. Οι μαθητές των 2 τμημάτων έχουν συνεργαστεί ήδη και στο πρόγραμμα mystique, που αφορά στο ζήτημα των σεισμών, οπότε η συνύπαρξή τους σε αυτή τη δράση ολοκληρώνει έναν κύκλο συνεργασίας και ομαδικότητας διαφορετικών ηλικιακών ομάδων.
Η Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων, αλλά και η σχολική μέρα φιλοζωίας (4 Απριλίου),θεσπίστηκε για να αναγνωρίσουμε όλοι και περισσότερο οι μαθητές και μαθήτριες, ως οι μελλοντικοί ενεργοί πολίτες, τη σημαντικότητα και την αξία του κόσμου των ζώων στη ζωή μας και στον πλανήτη γενικότερα.
Σκοπός είναι να τονιστεί η αξία της προστασίας, της φροντίδας και τη συμπόρευσής μας με τα ζώα, αναδεικνύοντας τη σχέση αλληλεξάρτησης που έχουμε μαζί τους.
Στόχος είναι να εκπαιδευτούν οι αυριανοί πολίτες στη δίκαιη μεταχείριση των ζώων, τη διατήρηση των φυσικών τους περιβαλλόντων και την προώθηση της βιώσιμης συμβίωσης μαζί τους. Να μειωθούν τα φαινόμενα κακοποίησης των ζώων και τη δημιουργία μιας κοινωνίας πιο φιλικής προς τα ζώα.
Την Τρίτη 2 Απριλίου 2024, γιορτάστηκε σε όλο τον κόσμο η Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού βιβλίου. Συμπίπτει με την ημερομηνία γέννησης του Hans Christian Andersen. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (IΒΒΥ), το Ελληνικό Τμήμα της οποίας αποτελεί o Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου. Ο ετήσιος αυτός εορτασμός συμβάλλει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τονώνει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για το βιβλίο με διάφορες εκδηλώσεις.
Εκείνη την ημέρα, λοιπόν, στο σχολείο μας διοργανώθηκαν δράσεις αφιερωμένες στο παιδικό βιβλίο. Οι μαθητές τμημάτων των Α΄, Β΄,Γ,΄Δ΄ τάξεων είχαν ήδη ενημερωθεί από την θεατρολόγο μας, κυρία Καββαδά Γεωργία, και είχαν φέρει μαζί τους το αγαπημένο τους παραμύθι. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, παρουσίασαν με λίγα λόγια το βιβλίο τους, αντάλλαξαν και ξεφύλισσαν βιβλία συμμαθητών τους, μίλησαν για την αξία του βιβλίου και για την καθιέρωση της 2ης Απριλίου ως παγκόσμιας ημέρας βιβλίου.