Το σκάκι ως παιδαγωγική και δημιουργική δραστηριότητα εντάχτηκε στο πλαίσιο της Ευέλικτης ζώνης στην Α΄,Β΄,Γ΄ και Δ΄τάξη με μία ώρα την εβδομάδα τη φετινή χρονιά. Καλλιεργεί τη μνήμη και την αυτοσυγκέντρωση και βοηθά το παιδί να οριοθετεί τις δυνάμεις του. Μπορεί να λειτουργήσει και ως εργαλείο αυτό-ρύθμισης, καθώς μια παρτίδα σκάκι μοιάζει με την πορεία μας μέσα στη ζωή: αναποδιές που πρέπει να αντιμετωπίσουμε ,αποφάσεις που πρέπει να πάρουμε , απογοητεύσεις που θα δοκιμάσουμε, επιλογές που θα κάνουμε, επίθεση ή υποχώρηση, τακτική ή στρατηγική.
Στη διάρκεια της βασικής σχολικής εκπαίδευσης οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής Μαρία Δημητρακοπούλου και Συμεών Παντελίδης εξοικείωσαν τα παιδιά με το σκάκι μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες που αναπτύσσουν την ικανότητα για λογική σκέψη, υπακοή και κανόνες.
Στην τελετή λήξης των μαθημάτων στις 11 Ιουνίου ,οι μαθητές της Γ΄ και Δ2 τάξεων παρουσίασαν το παραμύθι : «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι?».
Μια φορά κι έναν καιρό σ? έναν μακρινό τόπο εκεί που μόνο η φαντασία μπορεί να φτάσει , δυο πολιτείες καμάρωναν η μια απέναντι από την άλλη, γελαστές κι ηλιόλουστες ?
Έτσι ξεκινά το υπέροχο παραμύθι των συγγραφέων Ειρήνη Μουσιάδου και Κώστα Γιουβαντσιούδη οι οποίοι θεωρούν ότι ένα παιδί θα ήταν πολύ καλό να πρωτογνωρίσει το σκάκι μέσα από παραμυθένιες σελίδες,γεμάτες χρώματα και ζωγραφιές.
Την επιμέλεια των σκηνικών και των πεσσών είχαν οι εκπαιδευτικοί: Μαρία Δημητρακοπούλου, Συμεών Παντελίδης και Χρυσάνθη Βανταράκη.
http://dim-vrachn.ach.sch.gr/school/2015-11-02-15-33-19/163-mia-fora-ki-enan-kero-itan-to-skaki#sigFreeId12ac59bb5f