
Αγαπητοί επισκέπτες,
καλωσορίσατε στον διαδικτυακό χώρο του Μαραγκοπούλειου Δημοτικού Σχολείου Βραχναιίκων. Ο ιστότοπος δημιουργήθηκε με σκοπό να αποτελέσει μια νέα ψηφιακή γέφυρα επικοινωνίας, ανάμεσα στο σχολείο και την τοπική κοινωνία, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και όχι μόνο. Πρόθεσή μας είναι να ανοίξει ένα παράθυρο στους χώρους του σχολείου μέσα από το οποίο ο καθένας να μπορεί να παρακολουθήσει δείγματα του εκπαιδευτικού μας έργου και παράλληλα να δοθεί στους μαθητές μας η ευκαιρία να απολαύσουν και να χαρούν τις δημιουργίες τους και να τις μοιραστούν με φίλους.
Σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση!
Ο Δ/ντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου
Οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού του Μαραγκοπούλειου Δημοτικού Σχολείου Βραχναιίκων πραγματοποίησαν στις 24/2/2023 εκπαιδευτική επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής «Πάνος Μυλωνάς» στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων.
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη γνώση παίζοντας και διασκεδάζοντας.
Οι υπεύθυνοι συζήτησαν για τα μέτρα ασφαλείας στον δρόμο, στο αυτοκίνητο , τη σήμανση της Τροχαίας και τα ξενάγησαν στους χώρους του Πάρκου ακολουθώντας τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής.
Οι μαθητές έμαθαν να προφυλάσσονται στο δρόμο με τα πόδια ή τα ποδήλατα.
Ακολούθησε παιχνίδι στο Νότιο πάρκο.
Ήρθε η στιγμή της τρέλας, του χορού, της δημιουργικότητας, του τραγουδιού - κοινώς το Πατρινό καρναβάλι είναι εδώ! Οι μαθητές της γ’ δημοτικού μαζί με τη δασκάλα Αγγλικών, κ. Νάνσυ Λαμπροπούλου, έφτιαξαν μάσκες από γυψόγαζα και στη συνέχεια οι μαθητές τις ζωγράφισαν στα χρώματα του κεφιού και της ανεμελιάς. Τα παιδιά φόρεσαν γάντια και σμίλεψαν πάνω σε καλούπι το σχήμα της μάσκας. Τέλος, η κ. Νάνσυ μοίρασε τις αγαπημένες της φρου φρου σφυρίχτρες στους μαθητές μετατρέποντας την τάξη σ’ ένα μικρό εργαστήρι χαράς, γέλιου και ξεγνοιασιάς.
Με παραδοσιακό αποκριάτικο χρώμα γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας φέτος.
Το γλέντι ξεκίνησε με τους μικρούς μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης με τους χορούς: «Πώς το τρίβουν το πιπέρι» και «Παντρεύουνε τον κάβουρα». Συνέχισαν οι μαθητές της Γ΄, Δ΄ και Ε΄ με τους χορούς: «Μια γριά μπαμπόγρια» και «Τα κουκιά». Οι μαθήτριες της ΣΤ΄ χόρεψαν το παραδοσιακό «Γαϊτανάκι». Το γαϊτανάκι είναι ένας χορός που δένει απόλυτα με το χρώμα και το κέφι της Αποκριάς. Ο κυκλικός χορός συμβολίζει την ομόνοια , τη συναδελφικότητα, τον κύκλο της ζωής από τη ζωή στον θάνατο, από τη λύπη στη χαρά, από τον χειμώνα στην Άνοιξη.
Σημαντική για άλλη μια φορά η συμβολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που φρόντισαν με αστείρευτο κέφι το καθιερωμένο για την ημέρα τσίκνισμα και μας προσέφεραν σουβλάκια και αναψυκτικά.
Να είμαστε όλοι καλά να γιορτάσουμε και του χρόνου!
Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Ευ ζην - διαχείριση συναισθημάτων». Πραγματοποιήθηκαν βιωματικές δράσεις στις Τάξεις Β και ΣΤ3 του σχολείου μας. Αρωγός στη προσπάθεια αυτή στάθηκε η κοινωνική λειτουργός κα Βίκυ Κυρίτση από το «Καλλίπολις», η οποία μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες και ανάγνωση ιστοριών πρόβαλλε την ανάγκη σωστής διαχείρισης συναισθημάτων εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο παρεξηγημένο συναίσθημα του θυμού και στους τρόπους με τους οποίους θα πρέπει να το αντιμετωπίζουμε . Ο θυμός είναι αποδεκτό συναίσθημα και όχι συμπεριφορά. Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό στο πρόγραμμα .
Ευχαριστούμε θερμά την κα Κυρίτση για την υποστήριξη .
Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου (14 Φεβρουαρίου) είναι γνωστή παγκοσμίως ως ημέρα αγάπης κατά τη διάρκεια της οποίας οι ερωτευμένοι εκφράζουν την αγάπη τους με δώρα όπως κάρτες, λουλούδια, σοκολάτες κ.α. Η γιορτή λέγεται ότι προέρχεται από το ρωμαϊκό φεστιβάλ Lupercalia. Στα τέλη του 5ου αιώνα, ο Πάπας Γελάσιος Α' απαγόρευσε τον εορτασμό του και μερικές φορές αποδίδεται η αντικατάστασή του με την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, αλλά η πραγματική προέλευση της γιορτής είναι στην καλύτερη περίπτωση ασαφής. Μπορεί η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου να μην αναγνωρίζεται από την Ορθόδοξη παράδοση, ωστόσο είναι επίσημη γιορτή στην Αγγλικανική κοινότητα. Αν και υπήρχαν αρκετοί χριστιανοί μάρτυρες με το όνομα Βαλεντίνος, η ημέρα μπορεί να πήρε το όνομά της από έναν ιερέα που μαρτύρησε περίπου το 270 από τον αυτοκράτορα Κλαύδιο Β'. Σύμφωνα με τον μύθο, ο ιερέας υπέγραψε ένα γράμμα «από τον Βαλεντίνο σου» στην κόρη του δεσμοφύλακά του, με την οποία είχε γίνει φίλος και, σύμφωνα με ορισμένες μαρτυρίες, θεράπευσε από την τύφλωση. Άλλες μαρτυρίες υποστηρίζουν ότι ήταν ο Άγιος Βαλεντίνος του Τέρνι, ένας επίσκοπος, για τον οποίο ονομάστηκε η γιορτή, αν και είναι πιθανό οι δύο άγιοι να ήταν στην πραγματικότητα ένα άτομο. Ένας άλλος κοινός μύθος αναφέρει ότι ο Άγιος Βαλεντίνος αψήφησε τις εντολές του αυτοκράτορα και πάντρευε κρυφά ζευγάρια για να γλιτώσει τους συζύγους από τον πόλεμο. Γι' αυτό τον λόγο η γιορτή του συνδέεται με την αγάπη. Σε κάθε περίπτωση η ημέρα αυτή γιορτάστηκε σήμερα στο μάθημα των αγγλικών με την κ. Νάνσυ Λαμπροπούλου φτιάχνοντας όμορφες δημιουργίες σε μικρές και μεγάλες τάξεις, θέλοντας να δείξει στα παιδιά την αγάπη της και τον σεβασμό της προς αυτά.