Συνεργατική δράση της 3ης ομάδας δράσης «Σχέσεις μαθητών μεταξύ τους- Εγώ...Εσύ...Εμείς» με την 6η ομάδα δράσης «Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση - Εφαρμογή καινοτόμων Διδακτικών Πρακτικών», στο πλαίσιο της Α.Ε.Ε, πραγματοποιήθηκε στο Ε2 τμήμα με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κυρία Καλλιόπη Παπαγεωργίου. Με αφορμή τα ατυχήματα που συμβαίνουν στον σχολικό χώρο και κυρίως στο προαύλιο (πληροφορία και από την έρευνά μας γι αυτό), εστιάσαμε μέσω αυτής της δράσης στο να προληφθούν εντάσεις-συγκρούσεις που δημιουργούνται ανάμεσα στους μαθητές και ενίοτε προκαλούν και ατυχήματα.
Ο νοσηλευτής του σχολείου μας, την Πέμπτη 4 Απριλίου, (αξιοποιώντας ανάλογο βίντεο), ενημέρωσε τους μαθητές για το ζήτημα των ατυχημάτων και συζήτησε μαζί τους σχετικά. Αναδείχτηκαν οι χώροι που προκαλούνται τα ατυχήματα στο σχολείο και οι λόγοι που συμβαίνουν αυτά. Οι εντάσεις και οι συγκρούσεις ανάμεσα στους μαθητές, αναφέρθηκε ως σημαντικός λόγος.
Την Τετάρτη 10 Απριλίου, οι μαθητές κατασκεύασαν κάρτες κόκκινου χρώματος ( λάθος συμπεριφορά) και πράσινου (σωστή συμπεριφορά). Σε επόμενο χρόνο, οι μαθητές έγιναν «βοηθοί» των εφημερευόντων εκπαιδευτικών, αναδεικνύοντας σημεία και συμπεριφορές που μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα, χρησιμοποιώντας κάρτες αντίστοιχου χρώματος, συζητώντας και εξηγώντας το «γιατί» στους εμπλεκόμενους.Σε επόμενη διδακτική ώρα συμπληρώθηκε από τους μαθητές φύλλο εργασίας (ανατροφοδότηση δράσης).
Η παρατήρηση της δράσης από τους εκπαιδευτικούς, η συζήτηση που ακολούθησε με τους μαθητές καθώς και το φύλλο εργασίας, έδειξαν ότι: η συνειδητοποίηση των πράξεων, η προσπάθεια διαχείρισης των συναισθημάτων, η τήρηση των κανόνων και η ενσυνάισθηση, οδηγούν σε μείωση των εντάσεων- συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον.