Η Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων, αλλά και η σχολική μέρα φιλοζωίας (4 Απριλίου),θεσπίστηκε για να αναγνωρίσουμε όλοι και περισσότερο οι μαθητές και μαθήτριες, ως οι μελλοντικοί ενεργοί πολίτες, τη σημαντικότητα και την αξία του κόσμου των ζώων στη ζωή μας και στον πλανήτη γενικότερα.
Σκοπός είναι να τονιστεί η αξία της προστασίας, της φροντίδας και τη συμπόρευσής μας με τα ζώα, αναδεικνύοντας τη σχέση αλληλεξάρτησης που έχουμε μαζί τους.
Στόχος είναι να εκπαιδευτούν οι αυριανοί πολίτες στη δίκαιη μεταχείριση των ζώων, τη διατήρηση των φυσικών τους περιβαλλόντων και την προώθηση της βιώσιμης συμβίωσης μαζί τους. Να μειωθούν τα φαινόμενα κακοποίησης των ζώων και τη δημιουργία μιας κοινωνίας πιο φιλικής προς τα ζώα.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων και για τους παραπάνω λόγους- στόχους, έγιναν στην σχολική μας μονάδα ποικίλες δράσεις. Ανάγνωση παραμυθιών με ήρωες ζώα, προβολή βίντεο, εικαστική έκφραση . Αξιοποιήθηκε υλικό που είχε προταθεί από το ΙΕΠ https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=19471
Ενδεικτική δράση από την Ε΄τάξη: Παρουσιάστηκαν στους μαθητές τα παρακάτω βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=dDLCnRKAap8
https://www.youtube.com/watch?v=GCGff81ywNw
Μετά την παρουσίαση των videoέγινε συζήτηση με τους μαθητές, ακούστηκαν γνώμες και εμπειρίες. Έγινε αναφορά στα συναισθήματα που τους προκάλεσαν αλλά και τις αποφάσεις που θα έπαιρναν αν βρίσκονταν στη θέση του ανθρώπου που είδαν στο πρώτο βίντεο. Προσπάθησαν να βάλουν τον εαυτό τους στη θέση του ζώου και συζητήθηκε πως θα ένιωθαν σε αυτή τη περίπτωση. Ακολούθησε συζήτηση για τα δικαιώματα και τις ανάγκες τους και κατά πόσο διαφέρουν από αυτά των ανθρώπων.
Στη συνέχεια δόθηκε ένα κείμενο που αποτελεί απόσπασμα από παιδικό βιβλίο με τίτλο «Το Κίβι» . Αφού διαβάστηκε μέσα στην τάξη πραγματοποιήθηκε παιχνίδι ρόλων με σκοπό να κατανοήσουν καλύτερα και το κείμενο αλλά και τα συναισθήματα των ζώων μέσα από τις αντιδράσεις τους. Και τονίσαμε την αξία της αγάπης, της φροντίδας ,της στήριξης, της συμπόνιας, μέσα από τη διαφορετικότητα. Έπειτα δόθηκε ένα φυλλάδιο γραπτών ασκήσεων επεξεργασίας κειμένου . Στο τέλος ο κάθε μαθητής ζωγράφισε το δικό του κίβι χρησιμοποιώντας τη φαντασία του.
Και φυσικά δεν έλειψαν οι αντίστοιχες αφίσες αφιερωμένες στην ημέρα.
Δράσεις έγιναν και στο πλαίσιο του γνωστικού αντικειμένου των Αγγλικών, όπου οι μαθητές έγραψαν και ζωγράφισαν για τα ζώα.