ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Ε΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

 

Στις 19/2/2024 η Ε΄τάξη του σχολείου μας, στο πλαίσιο της ενότητας «Βιβλία-Βιβλιοθήκες» του γνωστικού αντικειμένου της Γλώσσας, επισκέφτηκε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη της Πάτρας.Το κεντρικό κτίριο της βιβλιοθήκης, όπου και πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη, βρίσκεται στην οδό Μαιζώνος 110. Ο οργανισμός «Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών», ιδρύθηκε το 1908 και αποτελεί τη πρώτη δημοτική βιβλιοθήκη στην Ελλάδα.Αντικείμενο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης είναι η συγκέντρωση, ταξινόμηση και παροχή στο κοινό για μελέτη σε ίδια οικήματα (κεντρική δημοτική βιβλιοθήκη και παραρτήματα) των βιβλίων της παλαιάς βιβλιοθήκης, των βιβλίων που ανήκουν σε βιβλιοθήκες που δωρήθηκαν στο Δήμο, των αγοραζόμενων ή δωριζόμενων βιβλίων, περιοδικών, εφημερίδων, αρχειακών συλλογών και λοιπών γραπτών μνημείων, των αγοραζόμενων ή δωριζόμενων έργων τέχνης (πινάκων ζωγραφικής, γλυπτών, χαρακτικών, γκραβουρών, φωτογράφων, εικόνων, χαρτών κ.λπ.). Σήμερα η Δημοτική Βιβλιοθήκη διαθέτει πάνω από 230.000 τόμους έντυπου υλικού. Ακόμη, στη Βιβλιοθήκη λειτουργούν τμήματα δανεισμού των βιβλίων (ιδίως λογοτεχνίας), τμήματα πινακοθήκης?ιστορικού αρχείου?μουσείου, καθώς και οι εκδόσεις των βιβλίων και περιοδικών (ιδίως Πατραϊκού και Αχαϊκού ενδιαφέροντος).

Στόχος της επίσκεψης αυτής ήταν η γνωριμία με τον κόσμο της βιβλιοθήκης αλλά και η εκπόνηση εκπαιδευτικού προγράμματος που αφορούσε στην συγγραφέα Άλκη Ζέη (στον απόηχο του αφιερώματος των 100 χρόνων από τη γέννησή της). Οι μαθητές με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς τους, επισκέφθηκαν αρχικά το παιδικό τμήμα της βιβλιοθήκης που στεγάζεται στο ισόγειο του κτιρίου. Εκεί περιηγήθηκαν στον χώρο και ακολούθησε προβολή βίντεο αφιερωμένο στη γνωστή συγγραφέα. Εν συνεχεία μετακινήθηκαν στον α΄όροφο του κτιρίου όπου αρχικά ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας της βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν με αφορμή ένα εξώφυλλο ή μια περίληψη βιβλίων της Άλκης Ζέη, να γράψουν μια δική τους ιστορία σχετικά με τον τίτλο του βιβλίου και το εξώφυλλο ή να εικονογραφήσουν την περίληψη την οποία είχαν διαβάσει. Οι μαθητές συνεργάστηκαν άψογα και το αποτέλεσμα αυτής της δράσης είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον! Άλλωστε το βιβλίο είναι ένα παράθυρο στον κόσμο...διαφορετικό για τον καθένα!