Η 20ή Νοεμβρίου έχει οριστεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ως Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, ημέρα που σηματοδοτεί την υιοθέτηση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1989). Η Σύμβαση αυτή αποτελεί το σημαντικότερο διεθνές κείμενο προστασίας των παιδιών, διασφαλίζοντας θεμελιώδη δικαιώματα, όπως το δικαίωμα στη ζωή, στην εκπαίδευση, στην υγεία, στην προστασία από κάθε μορφή βίας, αλλά και το δικαίωμα συμμετοχής, έκφρασης και ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους. Με αφορμή την ημέρα αυτή, η σχολική μας μονάδα πραγματοποίησε μια επετειακή εκδήλωση στις 21 Νοεμβρίου 2025, από τις 10:30 έως τις 12:00, στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου.
Η δράση είχε στόχο να ευαισθητοποιήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς, να προωθήσει την καλλιέργεια αξιών όπως ο σεβασμός, η ισότητα και η αλληλεγγύη, καθώς και να αναδείξει τη σημασία των δικαιωμάτων όλων των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Παρουσιάστηκαν οι κάτωθι Δραστηριότητες ανά Τάξη
Α΄ Τάξη : Οι μαθητές παρουσίασαν ένα σύντομο δρώμενο με αφίσες για τα δικαιώματα του παιδιού, δημιούργησαν κολάζ και τραγούδησαν σχετικά τραγούδια. Επίσης μοίρασαν ένα ενημερωτικο τριπτυχο φυλλάδιο για τα δικαιώματα των παιδιών στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου.
Β΄ Τάξη : Κατασκεύασαν «Το δέντρο των δικαιωμάτων», στο οποίο κάθε φύλλο αντιπροσώπευε ένα από τα βασικά δικαιώματα των παιδιών.
Γ΄ Τάξη: Πρόβαλε ψηφιακή παρουσίαση (PowerPoint) για τα δικαιώματα του παιδιού και δημιούργησε συννεφόλεξο με βασικές έννοιες δικαιωμάτων. Μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, οι μαθητές εργάστηκαν στο θέμα «Τα Δ, δ των δικαιωμάτων» και συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια, όπως «άνιση» σκυταλοδρομία και «μουσικές καρέκλες», ώστε να κατανοήσουν την έννοια της ισότητας.
Δ΄ Τάξη: Δημιούργησε αφίσα με θέμα «Οι ήρωες των δικαιωμάτων» και παρουσίασε μια συμβολική χορογραφία αφιερωμένη στην προστασία των παιδιών και στον σεβασμό των δικαιωμάτων τους.
Ε΄ Τάξη : Παρουσίασε ένα τραγούδι στην αγγλική γλώσσα με θέμα το δικαίωμα σε έναν πράσινο πλανήτη. Επιπλέον, οι μαθητές κατασκεύασαν κολάζ, αφίσες και μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος και τη σύνδεσή του με τα δικαιώματα του παιδιού. Οι μαθητές αφιέρωσαν ιδιαιτερη μνεια στο δικαίωμα που «έχω να ακουστώ» και στην υποχρέωση που «έχεις να με ακουσεις».Σε αφίσεις σχολίασαν θεμελιωδη δικαιώματα
ΣΤ΄ Τάξη : Οι μαθητές παρουσίασαν ένα μικρό θεατρικό δρώμενο για τα δικαιώματα του παιδιού. Στη συνέχεια, μέσα από μια δημιουργική ομαδική δραστηριότητα, συνέδεσαν—σαν κομμάτια παζλ—διάφορα δικαιώματα με τις αντίστοιχες υποχρεώσεις, τονίζοντας τον αλληλένδετο χαρακτήρα τους.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με το αγαπημένο τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο», το οποίο ερμήνευσαν οι μαθητές των Β΄, Γ΄ και Ε΄ τάξεων (και στην νοηματική γλώσσα), αφήνοντας ένα αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον και υπογραμμίζοντας την αξία της παιδικής φωνής και έκφρασης!











