Η συμμετοχή μας στο 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο: «Η μουσική των παλιών μετάλλων»

Τη φετινή χρονιά με τους μαθητές της Δ΄τάξης στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης υλοποιούμε Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Θησαυρός από σκουπίδια».

Ένας από τους στόχους του προγράμματος  είναι  η  ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ενεργή συμμετοχή των μαθητών, γονέων και των κατοίκων της τοπικής κοινωνίας σε θέματα που αφορούν τη ανακύκλωση υλικών για τη σωστή διαχείριση  των φυσικών πόρων.

Με αφορμή τη συμμετοχή μας στο 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο «Η μουσική των παλιών μετάλλων» και Έκθεση Δημιουργιών από παλιά μεταλλικά αντικείμενα (διαβάστε σχετικά εδώ) ζητήσαμε απ? όλη τη σχολική κοινότητα να φέρουν άχρηστα, παλιά, μεταλλικά υλικά στο χώρο του σχολείου. Η ανταπόκριση  ήταν πολύ μεγάλη. Δεχτήκαμε σακούλες με κουτιά από γάλα,πάστα ντομάτας,καφέ,πουράκια, μπύρες, αναψυκτικά,αλουμινόχαρτα από καφέδες,κρέμες, κουμπιά και άλλα. Ύστερα  ζητήσαμε από τους  μαθητές μας  να σκεφτούν και  να σχεδιάσουν κατασκευές με τα υλικά που είχαν φέρει. Πολλές  ιδέες  και μεγάλος ενθουσιασμός  σε  όλη  τη  διάρκεια  της  δράσης.

Ένας μαθητής σχεδίασε ένα αυτοκίνητο με τα κουτιά του καφέ, μια μαθήτρια  ένα ανθρωπάκι  με κουτιά από κρέμα και συνδετήρες,ένα ρομπότ από ποτήρι του καφέ. Δίκαια  είπε  μία  μαθήτρια: «Κυρία, δεν είναι σκουπίδι, είναι  στολίδι»

Η επιλογή  των έργων  για  το  Συνέδριο, δεν ήταν  εύκολη  υπόθεση. Τα  κριτήριά μας  ήταν:  η ιδέα της ανακύκλωσης των μετάλλων , γιατί αγαπάμε τη  φύση  και  θέλουμε  την προστασία της και ο χρόνος. ΟΙ μαθητές μας κατασκεύασαν:

 Ένα μπουκέτο μεταλλικά λουλούδια με σύρμα για κοτσάνι το οποίο πλέκεται μέχρι κάτω και γίνεται βάζο. Τα πέταλα των λουλουδιών από τις κάψουλες του καφέ τα φύλλα από κουτιά μπύρας και ο στήμονας από ενέσιμη αμπούλα.

Ένα μεταλλικό θάμνο με λουλούδια  από  κουτιά  γάλακτος τα  οποία  είναι  ενωμένα  ανά εξάδες  με  σύρμα και χρωματισμένη  η γυαλιστερή  πάνω τους πλευρά με πλαστικό χρώμα. Η  ιδέα  του  θάμνου  ήρθε  σε  μία  μαθήτρια  της  Ε΄ τάξης καθώς  είχε  μπροστά της  όσα  υλικά  είχαν  φέρει  τις  πρώτες  ημέρες  στο  σχολείο.